TSK Mehmetçik Vakfı

Kaptan Fantastik (2016) "Komşunun Çocukları Sorunsalı"

captanfantastic
Filmin Orijinal Adı: Captain Fantastic
Filmin Türü: Dram 
İMDB Puanı: 8/10

   Bak komşunun çocuğu matematikten 100 almış. Bak şu komşunun şu çocuğu üniversiteyi kazanmış. Bak bilmem kim teyzenin çocuğuna akıllı uslu vs... Ah şu komşunun çocukları. Hayatımızda hep mükemmel olan ama hiçbir zaman gerçekte var olmayan komşunun çocukları. İşte gerçekte var olmayan bu tiplerin filmini yapmışlar desem ne dersiniz? Yine mi onlar! Evet onlar.

Ormanın Bağrından Yükselen Işık

   Jean Jacques Rousseau'nun düşünceleriyle belli bir zemine oturan Natüralist eğitim anlayışının, esintilerini hissettiğim bu film daha ilk dakikasından "Abi ne oluyor yav" dedirten sahnesiyle umut veriyor. Başta vahşilik ortamı olarak algılamaya yeltendiğim ortamın, aslında pek de öyle olmadığını görünce, işin ne noktalara gideceğini tahmin etmeyi bıraktım. Filmin akışına rahatça kapıldım yani. Filmde Ben Cash adlı bir garip adamın çocuklarıyla yarattığı ilginç ve bir o kadar da bilgi dolu dünyasına konuk oluyoruz. Sadece bilgi yok bu dünyada. Sanattan tutun da edebiyata kadar geniş bir yelpaze var. Ormanın içinde ilkel bir yaşamı andıran bu hayat açıkçası beni çok etkiledi diyebilirim.

Romantik Olmaya Ne Dersiniz?

   Ağzımıza gül alıp Tango yapmaktan bahsetmiyorum. Bahsettiğim daha çok eğitimdeki Romantik bir diğer deyişle Radikal yaklaşım. Bu yaklaşımı uzun uzun anlatacak değilim elbette. Sonuçta Eğitim Bilimleri üzerine yazılar yazan bir blog değiliz. Ama basitçe bu yaklaşım okula karşı bir tutum içeren anlayışı içinde barındırıyor diyebilirim. Okulların pek de yararlı olmadığını savunuyor. Bazılarınızın okulun neresi yararlı değilmiş dediğini duyar gibiyim. Filmi izlediğinizde anlayacaksınız. Açıkçası ben izledikten sonra okul hayatımı yeniden gözden geçirdim ve sonuç koca bir sıfır çıktı. Ne yazık.

Her Şeyi Bilen Çocuklar İcat Edilmiş

   Ben Cash'ın 6 çocuğu var. Hepsi birbirinden zeki (Bunu laf kalabalığı olsun diye söylemiyorum harbiden çok şey biliyorlar). Ancak hayatta sadece zeki olmak yeterli mi? Yaşantının hiç mi önemi yok? İşte filmde bunlar da etraflıca sorgulanıyor. Biraz babadan kaynaklanan tepeden bakmacılık durumu olmasa aslında her biri iyi çocuk bunların. En azıyla ilginçler (Allah kahretsin yasaklı kelimeyi kullandım). Her şeyi bilen bu çocuklara hayran kalmamak elde değil. Aynı şekilde onların yanında bizim halimize acımamak da imkansız. Onlar 57. Ciltlik ansiklopedi, biz ise Bıdık Ali serisi.

   Özetle tabuların olmadığı, bilginin doğa ile harmanlandığı, yaşadığımız dünyaya derin eleştirileri içinde barındıran bu farklı filmi mutlaka izlemelisiniz. Bazı noktalarda inançlarınıza ters düşecek sahneler görebilirsiniz fakat bunu bir film olarak algılayıp hoş karşılamak gerekir bence.




Fragman:




               Yazımızı Okuduğunuz İçin Teşekkürler. Yorumlarınız Bizim İçin Değerlidir.
Paylaş Google Plus

Yazar Resneli

Yaziyoruz blog 2015 yılından beri yayın hayatına devam etmektedir. Bu blogta film, dizi ve kitaplarla ilgili hoş ve bir o kadar eğlenceli yazılar bulabilirsiniz. Desteğiniz için teşekkür ederiz.
    Blogger ile Yorumla
    Facebook ile Yorumla

2 yorum:

  1. Düzene karşı çıkan, fark yaratan bir film gibi duruyor. Kaptan Fantastik adını okuyunca Marvel tayfası filmlerinden biri gibi algılamıştım halbuki :)
    Afişte festival damgaları var, belli bir kalitenin üstünde olduğu anlamını çıkardım buradan. Yayın gününe de az kalmış...
    Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ismini duyduğumda süper kahraman filmi sanmıştım...Ilginiz için Teşekkür ederim :)

      Sil