TSK Mehmetçik Vakfı

Dağ 2 (2016) "Şimdi Hollywood Düşünsün!"

dag2

Filmin Orijinal Adı: Dağ II
Filmin Türü: Savaş, Dram
İMDB Puanı: 10 / 10 (Şaka yapmıyorum)

   Sonunda o çok konuşulan Dağ 2 filmine gittim. Öncelikle bu yazıda filmle ilgili şaşırtı kaçıranlar bulabilirsiniz. Önerim eğer filme gitmediyseniz ve izlemeyi düşünüyorsanız bu yazıyı hemen okumayı bırakın. Sonra vay efendim ben duymadım vay efendim ben görmedim deyip bana kızmayın. Neyse efendim İleri Marşı ve bazı kahramanlarımıza selam vererek başlayan film daha en baştan sizi kendinize çekiyor. Sonrası ise daha umut verici. Belki en baştan söylemek garip olacak ama bu film kesinlikle şu ana kadar kendi alanında yapılmışların en iyisi. Şimdi Nefes filmi falan diyeceksiniz ben de diyeceğim ki hele şunu bir izle kardeşim.

Bu Tim Bizim Tim

   Özellikle Hollywood filmlerinden alıştığımız yenilmez görünümlü askeri timler artık resmen bizim filmlerimize de girmiş bulunmakta. Fırtına Kesen adı verilen bu tim -ki içinde ilk filmin ana karakterleri Bekir ve Oğuz da var.- Irak'a operasyona, bir gazeteciyi kurtarmaya gider. Gazeteci, Daeş terör örgütünün elindedir. Bizim tim, gazeteciyi kurtarma göreviyle yola çıksa da örgütün yaptığı zalimliklerin ortasında kalıyor. Bu durum bazı kararların alınmasına neden oluyor. Buraya kadar klasik ABD askeri filmlerini andıran bu film bizden değerleri bünyesinde barındırarak bu benzerlikten sıyrılıyor. Hem de çok güzel sıyrılıyor.

Bir Propaganda Filmi mi?

   Aslında bu sorunun cevabı nereden baktığınıza bağlı. Ancak şahsen klasik kahramanlık filmi olduğunu düşünmüyorum. Nitekim özellikle son sahnesinde güzel bir mesaj veriliyor ve şu anda ihtiyacımız olanın o mesajda gizli olduğunu düşünüyorum. Ama dediğim gibi nereden baktığınıza bağlı. Ben böyle diyorum fakat sizin baktığınız pencere farklıysa filmi aşırı bir propaganda olarak görmeniz muhtemel. Aslında bu da filmlerin diğer bir güzel tarafı. Herkes anlamak istediğini anlıyor. Tek bir fikir yok yani.

Yetmez Ama Evet

   Patlama sahneleri -minare patlaması hariç- ve çatışma sahneleri etkileyiciydi. Bunun dışında oyunculuklar sırıtmıyordu. Biraz azaltılmasını düşünsem de duygusallık üst düzeydeydi ki esir kadının ay yıldızı görünce Veysel komutana sarılması hepimizin içine işleyecek cinstendi. Tim devam filmi için umut verici ve bence Dağ 3 gelecek. Ancak tüm bu olumlu yanlarına rağmen filmin kendini daha çok geliştirmesi gerektiği de aşikar. Biraz daha hızlı aksa, daha çok aksiyon görsek, daha kaliteli patlamalar izlesek fena olmaz hani. Ama ilk filme oranla bu kadar geliştiklerini görünce neden olmasın diyor insan.

Alkışlar Alper Çağlar'a

   Alper Çağlar Dağ filmlerinin yönetmen, yapımcı ve senaristi. Bu isme dikkat edin. Bu adamın sektörümüze yeni bir çağ yaşatma ihtimali yüksek. Eğer Dağ filmlerini izlediyseniz mutlaka Panzehir filmini de izleyin. Her zaman söylediğimiz farklı olmayı deniyor. Tekrarlanan senaryoların dışına çıkmaya çalışıyor. Kendini geliştiriyor ve bu gerçekten önemli. Belki haddime değil ama bu adam gerçekten çok iyi ve başarılı. Umarım daha çok projesini görürüz.

İMDB Şaşkın!

   Evet Dağ 2 filmi kullanıcı oylamaları ile 10 üzerinden 10 almış durumda. Bu gerçekten gurur verici bir olay. Ama şimdi gerçekçi olalım 10 üzerinden 10 puan değil de en azıyla bir 8 en en az 7,5 puan alacak bir film. Yine de izleyicinin filme sahip çıkması hoş olmuş.



Fragman:


Yazımızı Okuduğunuz İçin Teşekkürler. Yorumlarınız Bizim İçin Değerlidir.

   
Paylaş Google Plus

Yazar Resneli

Yaziyoruz blog 2015 yılından beri yayın hayatına devam etmektedir. Bu blogta film, dizi ve kitaplarla ilgili hoş ve bir o kadar eğlenceli yazılar bulabilirsiniz. Desteğiniz için teşekkür ederiz.
    Blogger ile Yorumla
    Facebook ile Yorumla

4 yorum:

  1. Uzun zamandır sinemaya gidemiyoruz maalesef. Bu filmi en kısa zamanda izlemek istiyorum ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gitmenizi şiddetle tavsiye ederim. Ilginiz için ayrıca Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. İmdb puanını çok ilginç buldum. İmdb'nin puanlama sistemi değişmediyse eğer artistik patinajdaki puanlamaya benziyordu. Ama sanırım 51 bin kişi yekten 10 puan vermiş. En düşük ve en yüksek puanları yok sayamamışlar :))
    Merak edip iki haftalık izleme rakamlarına baktım bir milyon izleyici sınırını aşmışlar. Başarılarının artarak devamını diliyorum. Hem ilk Dağ filmini hem de ikincisini izlemeyi düşünüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka izlemelisiniz. Ilginiz için Teşekkür ederiz :)

      Sil