Gerçek Olmayacak Kadar Güzel Bir Rüya



Yakın zamanlarda okuduğum bir hikayeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Okuduktan sonra çok etkilenmiştim. 

Bir bahar gecesi genç bir budist rahip ağlayarak uyanır. Genç rahibin ustası sorar:
- Kabus mu gördün?

-Hayır

-Üzüntü verici bir rüya mıydı?
-Peki neden böyle ağlıyorsun ?
Genç rahip göz yaslarını siler ve sessizce cevaplar, "Çünkü gördüğüm rüya asla gerçek olamaz"


-Hayır" der genç rahip,güzel bir rüyaydı gördüğüm.

Bu hikaye "A Bittersweet Life" filminde geçiyor. Film hakkında yapılan yorumlara bakarken tesadüf gözüme çarptı(Aksiyon ve dramla harmanlanmış Uzak Doğu sinemasının güzel örneklerinden biri. İzlemek isteyenler öneririm). Bana bir anda çok fazla şey düşündürdü. Gerçek hayat ve hayallerimiz... Hayatımızın yönü... popüler kültürün yaşamamızı emrettiği hayatlar... Sınırlandırılmış, duyguları yok edilmiş insan yığınları...

Gerçek olmayacak düşler ve hayaller... 21. Yüzyılın insanlarının en büyük sorunu... Popüler kültürün standartlarını belirlediği hayatlara inanmamız bizi bu hastalığa sürüklüyor. Büyük hayatları düşlerken hayal kırıklıklarıyla baş başa kalıyoruz. Mutluluğu ayakkabı, çanta veya arabalarda arayan bir kalabalıktan ibaret olmaya başladık.İdeal vücutların , başkaları gibi itibarlı işlerin sahibi değilsek mutsuz olmalıyız. Başkalarının onayladığı ancak aynalarda yarım kalmış hayatlar...

İnstagramda cümle aleme ilan ettiğimiz muhteşem aşklarımız ideal eşlerimiz... Bir fotoğraf karesine sığacak anlardan ibaret olan hayatlarımız... Her şeyden nefret eden bir kalabalık... Kiralık gülümsemeler ...

Acaba kaçımız gerçekten yapmak istediklerini yapıyor. Şu an bu yazıyı okuyan değerli okurlarımız gerçekten yaşamak istediğiniz hayatın içinde misiniz? Yapmak istediklerinizi yapıyor musunuz?
Bence her şeyi bir kenara bırakıp bunları düşünmeliyiz. 

Son zamanlarda herhangi bir yönü olmayan hayatımın sancıları içinde kıvranırken hep kendime bu soruyu soruyorum:

-OLMAK İSTEDİĞİM YERDE MİYİM?

Ben hala kendi cevabımı bulamadım. Sıklıkla gerçek olmayan düşlerimin arasında debeleniyorum.

 Peki sizler olmak istediğiniz yerde misiniz?

NOT: Uzun zaman yazmaya elim gitmediği için yazamadım. Yazamadığımdan değil aslında yazmadım.. Nedendir bilmiyorum yazmıyorum. O yüzden okurlarımız ve Mehmet Ali'den özür diliyorum. (Mehmet Ali'nin cevabı: Ne özrü be. O nasıl laf. Canın ne zaman isterse o zaman yazacaksın. Bu iş böyle. :) ) O her daim yazarak blogu canlı tutuyor.Sanırım beraber blog açmak için çok kötü bir seçimim ben (Mehmet Ali'nin cevabı: Yanılıyorsun. Senden iyisi Şam'da kayısı. Tüm ciddiyet uçtu pardon :) )...



Paylaş Google Plus

Yazar Sumeyye Tekgoz

Yaziyoruz blog 2015 yılından beri yayın hayatına devam etmektedir. Bu blogta film, dizi ve kitaplarla ilgili hoş ve bir o kadar eğlenceli yazılar bulabilirsiniz. Desteğiniz için teşekkür ederiz.
    Blogger ile Yorumla
    Facebook ile Yorumla

2 yorum:

  1. Önümüzdeki hayatta hangi rüyamızı gerçekleştireceğimizi bilemeyiz...
    Şu an eskiden hiç aklımda olmayan bir şey yapıyorum. Film sitelerinden çıkmayan ben kendi sitemi açtım. Hep dışarıdan baktığım bir olaya dahil oldum. Öyle ahım şahım bir rüya yada istek değildi bu, hatta rüya bile değildi, gerçekleşiverdi ve beni mutlu ediyor...
    Sevgiler diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmak istediğiniz şeyi yapıyor olmaniz gerçekten mükemmel😊 yolunuz hep aydın olur umarım

      Sil