Sokak Kedisi Bob (2016) "Sıcacık Bir Film"

bob-sokak
Filmin Orijinal Adı: A Street Cat Named Bob
Filmin Türü: Dram, Komedi
İMDB Puanı: 7,4 / 10 
Yönetmen: Roger Spottiswoode
Uyarlama: James Bowen'ın Sokak Kedisi Bob: Sıradışı Bir Dostluk Öyküsü adlı romanından
Süre:103 dakika

   Çocukken sokak kedileriyle çok haşır neşir olmuş birisi olarak bu film bulunmaz bir Hint kumaşı oldu benim için. Tabii filmi izlediğime göre kumaşı da bulmuş oldum. Hayır hayır filmde bir kedinin sokakta yaşadığı inanılmaz maceralar anlatılmıyor. Sandığımızın aksine filmdeki kedi süper numaraları olan bir kedi de değil. Daha doğrusu bazı numaraları var ama bu onun şirinliğinden kaynaklanıyor. Peki o değil bu değil kardeşim bu film neyi anlatıyor? Sokaklarda yaşayan uyuşturucu bağımlısı bir adamın kurtuluşunu anlatıyor. Ve sıkı durun bu hikaye gerçek hayattan esinlenilmiş. Yazımızda şaşırtı bozmamaya çalışacağım. Çünkü izleyeceğinizi umuyorum.

Sokaklardan Kurtuluş Mücadelesine

   Ana karakterimiz James, hayatı pek iyi gitmemiş birisi. Bu kötü hayatı kendisine bahane olmuş ve uyuşturucu kullanmaya başlamış. Biz bu kısımlarla ilgilenmiyoruz. Filmin daha başında James'in uyuşturucuyu bırakmaya çalıştığını görüyoruz. Val adlı doktor ona bu konuda yardımcı olmaya çalışıyor. Hatta James'i kimsesizlerin kaldığı bir eve bile yerleştiriyor. Onun mutlaka kurtulmasını istiyor. Bu arada hemen belirteyim James bir sokak çalgıcısı. Gitarıyla sokaklarda çalıp para kazanıyor. Filmin başında insanların ona pek şirin bakmadığını da görüyoruz. 

   James bir gün evinde bir patırtı duyuyor ve hemen hırsızdır diye koşturuyor. Fakat o da ne sarman bir kedi! İşte James ile Bob'un tanışması böyle gerçekleşiyor. Bob ismini kediye James'in taşındıktan sonra yakın arkadaşı olan Betty veriyor. James bir kere kediyi sokağa geri bıraksa da Bob yaralanmış bir şekilde geri dönüyor. Böylece James onu bırakamayacağını da fark ediyor. Hikayede bundan sonra gerçekleşiyor.

Bob Gelir İşler Açılır

   James, kedisi ve artık yakın dostu Bob ile işe çıkar. Onunla birlikte çalmaya başlar sokaklarda. Ve o önceden yüzüne bile bakmayan insanlar ona daha doğrusu kedi aracılığıyla ona bakmaya başlar. İşleri açılır paralar kazanır. Ancak bazı noktalarda yeni sıkıntılar doğar. Bunların üstesinden gelmek ise hiç kolay olmaz. Bir yanda uyuşturucuyu bırakma çabası bir yanda hayatının değiştiğini fark etmesi...

Beni Etkileyenler

   Filmde beni en çok etkileyen iki sahne James'in babasıyla konuştuğu sahne ve Bob'u bir ara kaybettiği sahne. Babasıyla konuştuğu sahnede ağlayabilirdim itiraf ediyorum. Bob'u kaybettiği sahnede ise onun geri dönene kadar ne hale düştüğünü görmek ilginçti. James ve Bob gerçek bir arkadaş olmuşlardı. Ve aralarındaki bu bağı açık bir şekilde bu sahnede görebilmiştik. Bunların dışında James'in arınmak yani tam anlamıyla kurtulmak için giriştiği mücadele inanılmazdı. Bize uyuşturucunun nasıl bir kötülük olduğunu gösterir cinstendi. 

James ve Bob Hala Birliktelermiş

   Yazının başında filmde anlatılanın gerçek olduğunu yazmıştım. Zaten filmde oynayan kedimiz gerçek Bob. Şu anda yaşadığını ve James ile hala sokaklarda çalgıcılık yaptığını öğrendim. Bunun dışında James bu hikayesini birkaç yardım eliyle kitap haline getirmiş ve yanılmıyorsam Bob hakkında 3 kitap falan çıkmış. Bob hala arkadaşı James'in omuzlarında sokak sokak dolaşıyor ve hayatını kazanıyor. İçimi ısıttı bu cümle.

james-bob

   Özetle film tam bir aile filmi. Sıcacık izlenesi bir film. Filmin tek sıkıntısı belki James'i canlandıran oyuncu. Yani biraz daha iyi olabilirdi sanki. Bunun dışında böyle oturup sıkılmadan izlenecek anlamlı bir film. Bence izlerseniz bir şey kaybetmezsiniz kazanırsınız.



Fragman:


Paylaş Google Plus

Yazar Karasal Anten

Yaziyoruz blog 2015 yılından beri yayın hayatına devam etmektedir. Bu blogta film, dizi ve kitaplarla ilgili hoş ve bir o kadar eğlenceli yazılar bulabilirsiniz. Desteğiniz için teşekkür ederiz.
    Blogger ile Yorumla
    Facebook ile Yorumla

3 yorum:

  1. Kitabını çok severek okuduğum, aynı tatlılıkta bir film. Özellikle kedi-severlere tavsiye edilir.

    YanıtlaSil
  2. Sokak Kedisi Bob filmine yeni başladım. Kedisizken ilgi görmeyen, sonrasında ilgi odağı olan adamın halleri hoşuma gitti... 3 kitap yayınlandığını bilmiyordum. Filmini izledikten sonra okumam sanıyorum...

    YanıtlaSil