Zombilerin Şafağı (2004) "Asıl Zombi Kim?"

safagı
Filmin Orijinal Adı: Shaun Of The Dead
Filmin Türü: Komedi ve Korku
İMDB Puanı: 8 / 10 
Yönetmen: Edgar Wright
Süre: 99 Dakika


   16 Adaylık ve 11 ödül... Böyle iddialı bir giriş yapayım da aman zombileri de hiç sevmem diyenleri durun gitmeyin seviyesine getireyim. Klasik zombi filmlerini bir süreliğine aklınızdan çıkarın. Zombi olayının komedisi mi olur lafını da bir köşeye koyun. Sadece yazacaklarıma odaklanın. Film eski tarihli olduğundan şaşırtı bozan vermekte bir sakınca görmüyorum. Fakat yine de bunu en aza indirgeyip yapacağım. Filmi geçip de baştan sona anlatmayacağım yani. Rahat olun. Daha fazla lafı uzatmadan hemen Zombilerin Şafağı nedir ne değildir yazmaya başlayayım.

Zombiler mi? Amaaan Ne Önemi Var Canım.

   Adamımız Shaun isimli pek pısırık birisi. Aslında pısırık değil de ne bileyim çok tembel ve vurdumduymaz.Bunun bir de arkadaşı var. İsmi Ed. Tam bir baş belası. Shaun'un hayatını hem renklendiren hem de berbat eden bir arkadaş. Neyse efendim bir gün adamımız Shaun kız arkadaşı Liz'den ayrılıyor. Daha doğrusu Liz buna tekmeyi vuruyor. Vurmasın mı daha? Kızı yemeğe götürmeye söz veriyor sonra unutuyor. Aslında bizim Shaun'ın en büyük sorunu da bu. Önemsemiyor abi. Çevresinde Ed hariç kimseyi önemsemiyor. Hayatını bunun yüzünden kendi elleriyle çıkmaza sokuyor.

shaun-ed

   Shaun, Liz'den ayrılınca kendi kendine söz veriyor. İşte yeniden onu kazanacağını, annesiyle olan sorunlarını çözeceğini kısacası hayatını düzene sokacağını söylüyor. Fakat aksilik ya tam o söz verdiği sırada dünyada zombi virüsü yayılıyor. Shaun insanların zombiye dönüştüğünü geç fark ediyor. Adam umursamaz abi onu bile geç fark ediyor. Hatta bir sahne vardı Shaun ve Ed'in kaldıkları evin bahçesine zombi bir kız giriyor. Onlar da görüyor musun çok içmiş bu kız falan diyorlardı. Tabii bu noktada filmin komedi filmi olduğunu tekrar hatırlatayım. Bu tür sahneleri görmemiz normal.

Kurtarma Operasyonu

   Zombi istilası başlayınca bizim Shaun kahraman olacak ya hemen arkadaşı Ed ile Liz'i ve annesini kurtarma operasyonu planlıyor. Peki size soruyorum. Bir zombi istilası var. Siz olsanız nereye sığınırsınız? Bir hastaneye mi ya da karakola mı veya ordunun bulunacağı bir karargah...Peki bizim iki kafadar nereyi tercih ediyor. Bir barı! Evet hani şu içkilerin içildiği diğer adı taverna olan barlardan birisini. Kurtardıklarıyla oraya gidiyorlar ve planın en can alıcı noktasına başlıyorlar. İstilanın kendiliğinden geçmesini beklemek. Ne muazzam bir plan değil mi?

   Fazla da şaşırtı bozmamak için gittikleri barda neler oluyor falan filan buraları atlıyorum. Buraya kadar yazdıklarımdan bile aslında bunun sıradan bir zombi istila filmi olmadığını anlamışsınızdır. Komedi olması işin tuzu biberi elbette.

Zombiler Aramızda (mı) ?

   Aslında film kafa dağıtmalık bir komedi filmi olarak görünse de belli mesajları var. Mesela Shaun'un istila olmadan önceki hayatı. Hatta Liz onu terk etmeden önceki hayatı. Bu hayatın zombilikten farkı yok. Filmde bir sahne vardı. Shaun sabah uyandığında esniyordu. Ve o esnerken sanki zombi gibi hareket ediyordu. Yani adam yaşıyor olsa da senin benim gibi olsa da aslında bir zombi. İlla ölüp dirilecek mi bu zombiler? Aramızda zombiler yok mu? Aramızda Shaun gibi insanlar yok mu? Film bu mesajı veriyor bize. İlla bir virüs yayılacak herkes zombi olacak diye bir şey yok. Zaten hayatımızda zombileşmiş çok insan var. Sen zombileşme.

zombibibi

   Genel hatlarıyla Zombilerin Şafağı aldığı ödülleri gerçekten hak eden bir film. Komedi olmasına rağmen bizi karnımız ağrıyıncaya kadar güldürmüyor fakat yine de gülümsetiyor. Zaten eğer çok güldürecek olsaydı bu kadar beğenilmezdi bence. O düzeyi iyi ayarlamışlar. Bence izlemeye değer bir film. Zombi filmlerini sevmeyenlerin bile rahatlıkla izleyeceği bir iş. Bunu şu yüzden söylüyorum. Hani zombi filmlerinde hep bir zombilere odaklanma işi vardır ya. Bunda o yok. Zombileri aralıklarla görüyoruz.

NOT: Bu filmi yapanlar daha sonra Sıkı Aynasızlar ve Dünyanın Sonu filmlerini yapmışlar. Onları daha izlemedim. İzlersem mutlaka yazarım buralara.



Fragman:


Paylaş Google Plus

Yazar Karasal Anten

Yaziyoruz blog 2015 yılından beri yayın hayatına devam etmektedir. Bu blogta film, dizi ve kitaplarla ilgili hoş ve bir o kadar eğlenceli yazılar bulabilirsiniz. Desteğiniz için teşekkür ederiz.
    Blogger ile Yorumla
    Facebook ile Yorumla

3 yorum:

  1. Güzel, komik ve eğlenceli bir zombi filmi idi. Bende daha önce bu filmi izlemiştim ve hakkında biraz ahkâm kesmiştim ; http://www.mustafaalniak.net/2016/09/shaun-of-dead.html
    ayrıca izlemek istersen tıpkı bu film gibi eğlenceli bir zombi filmi olan afacan zombiler'i de izleyebilirsin; http://www.mustafaalniak.net/2017/02/afacan-zombiler.html

    YanıtlaSil
  2. Benim çok sevdiğim bir film. Yönetmenin diğer filmlerini de izle; yine komik ve güzel :).

    YanıtlaSil
  3. Zombi gibi yaşıyoruz ana fikri ilgimi çekti. Filmi izleyeceğim.
    Tesekkurler:)

    YanıtlaSil