Gün Işığı (2007) "İşte Şimdi Güneşi Gördüm"

sun-sunshıne
Filmin Orijinal Adı: Sunshıne
Filmin Türü: Bilim Kurgu , Macera ve Gerilim
İMDB Puanı: 7,3 / 10 
Yönetmen: Danny Boyle
Oyuncular: Chris Evans, Cillian Murphy, Rose Byrne
Süre: 107 Dakika

    Öncelikle uzun süredir buralara yazı yazmadığımızı biliyoruz. İşler güçler falan filan. Kızmakta haklısınız bahanemiz yok. Sürekli yazacağımıza dair söz de veremiyoruz. Ama artık arayı bu kadar uzun tutmamaya da dikkat edeceğiz. Sık sık olmasa da arada bir yoklayın yazı var mı yok mu diye. Ama derseniz ki uğraşamam kardeşim ben sağ tarafta bir yerde E-Mail Kayıt diye bir kısım var. Oraya mail adresinizi yazın, güncel yazılardan anında haberdar olun.

    Neyse efendim filmimize dönelim. 2007 Yılında karşımıza çıkan Gün Işığı adlı filmimiz gözlerimizi ve zihnimizi kanatacak derecede bol Güneş ışığı içeriyor. O yüzden filmi izlemeden önce Güneş gözlüğünüzü ve kreminizi yanınızda bulundurmanızda fayda var. Şaka bir tarafa artık anlayacağınız üzere konumuz Güneş ile ilgili. Ama Güneş bildiğimiz gibi değil. Güneş bitkin, Güneş felç, Güneş ağlıyor...

Salla Bombayı Dirilsin

    Güneş gücünü kaybedip Dünya'yı ışınlarından mahrum bırakınca bizim ultra zekalı bilim insanlarımız ne yapalım diye düşünür olmuş. İçlerinden en zekalısı çıkmış demiş ki "Bomba atalım abi. Bomba atsak vallaha korkudan canlanır." O zaman neyin kafasını yaşıyorlarsa hepsi de buna mantıklı demiş. Neyse efendim işte konumuz tam da burada başlıyor. Dünyalı kardeşlerimiz Güneş'e bomba sallamak için iki uzay gemisi yapıyorlar. Aslında bir tane yapıyorlar da ilk yaptıkları gemi filmin sonuna doğru öğreneceğimiz bir sebepten dolayı başarısız oluyor. Sonra ikincisini yapıyorlar. Yani ilki çok tutmuş gibi ikincisini yapıyorlar ve hiç uğraşmadan gemiye bir de aynı ismi koyuyorlar.


    Bizim ikinci elemanları filmin başında bu göreve doğru yolculuk ederken görüyoruz. Ama gemide bir gerginlik var. Bunun sebebi de bizim elemanların her birinin garip olması. Kimisi Güneş ışığının bağımlısı olmuş, kimi kafasına göre iş yapar olmuş, kimisi çok düşünceli, kimisi çiçeklerim diyor başka bir şey demiyor... Anlayacağınız seçmece karpuz gibi elemanlar. Tabii bu elemanların olduğu bir yolculuk düzgün gider mi? Gitmez. Gitmiyor da..

Ne Uğursuz Adamsın Sen!

   Bizim elemanların içerisinde Capa adında bir herif var. Bu herif ekipteki en önemli işi yapacak. Gemideki bombanın uzmanı kendisi. Yani başına bir şey gelse görev iptal, eve geri dönüyoruz denilecek. Bunun farkında olan ekibimiz ne yapıyor? En zorlu görevlere bu adamı koşturuyor. Bildiğiniz ölsün diye uğraşıyorlar. Bu adam da garip bir adam. Ne yapıp edip başını belaya sokuyor. Bizim elemanlarda "Aman Capa bey ağzımızın tadı bozulmasın." havasında takılıyorlar. 

    Filmde kuş gibi adamlarımız tek tek uçtuktan sonra filmin sonuna doğru düğümler çözüyor. Önceki başarısız olan gemiyle ilgili bir sır bizim kalan elemanları diken üstüne oturtuyor. Film sona doğru bildiğin gerilime bağlıyor. Ha olacak ha patlayacak diye diye bir yerlere varıyoruz. 

    Özetle Gün Işığı adlı film bize göre Güneş'e bomba atmak pek iyi fikir olarak görülmese de izlenebilir bir iş olmuş. Eğer Bilim Kurgu seviyorsanız beğeneceğinizi umuyoruz.



Fragman:


Paylaş Google Plus

Yazar Karasal Anten

Yaziyoruz blog 2015 yılından beri yayın hayatına devam etmektedir. Bu blogta film, dizi ve kitaplarla ilgili hoş ve bir o kadar eğlenceli yazılar bulabilirsiniz. Desteğiniz için teşekkür ederiz.
    Blogger ile Yorumla
    Facebook ile Yorumla

4 yorum:

  1. Haha, çok eğlenceli anlatım olmuş :). Bir bakayım hiç duymamıştım :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz :) Her zaman bekleriz :)

      Sil
  2. Ben bir orta şekerli kahve alayım öyleyse. Konu ilgimi çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman 1 Orta Şekerli söylüyoruz..Buyruuun.

      Sil