5.Dalga (2016) "Bir Film Ne Kadar Berbat Edilir?"

Filmin Orijinal Adı: The 5Th Wave
Filmin Türü: Bilim kurgu ve Macera 
İMDB Puanı: 5,2/10

   5.Dalga bu yıl (2016) gösterime giren Amerikan bilim kurgu filmidir. Film Ricky Yancey tarafından yazılan aynı isimli kitaptan beyaz perdeye aktarılmıştır. Şimdi diyeceksiniz ki kardeşim iyi de senin site film sitesi değil ki neden yazıyorsun bunu. Zaten benim derdim de filmin konusu. Bunun dışında filmin konusuyla birlikte filme de değineceğim. Bu yüzden bu yazı ortak bir yazıdır. Yani bu blogla birlikte yaziyoruz.blogspot.com adlı blogda da yayınlanacaktır. Bunu baştan bir söyleyeyim.

Yine Uzaylılar!

   Şüphesiz bu uzaylı konusuna epey takık bu insanoğlu. Ben şahsen dünya dışında bir yaşamın varlığına inanıyorum. Zaten çok sayıda insan da buna inanıyor. Asıl sorun bu dış yaşamın bize ne kadar benzediği ve dost mu yoksa düşman mı olduğu. İşte 5.Dalga filmi bizzat bunu konu ediniyor. Bir gün ansızın uzaylılar geliyor. Gökyüzünde yerini alıyor. Ne hikmetse petrol uğruna ülkeleri birbirine katan ABD bu uzaylı kardeşlerimize (!) bir şey yapmıyor. Onlarla iletişime geçmeye çalışıyor. Sonuç ise 1.Dalga ile kendisini gösteriyor. Şimdi burada 4 dalga neyi getirdi diye yazmayayım da biraz şaşırtısı kalsın filmin. Zaten bizim işimiz 5.Dalga ile.

   Siyah Giyen Adamlar filminde (Kaçıncıydı hatırlamıyorum) bir sahne vardı. İşte ekranın karşısında insanların arasına sızmış insan kılığında uzaylı ajanlar ile konuşuyorlardı. Hatta merhum Michael Jackson bile vardı bu uzaylı ajanların arasında. İşte 5.Dalga bununla ilgili. Aramıza sızan uzaylılar. Hem de insanları avlayan uzaylılar. Kulağa ne kadar hoş bir teori olarak geliyor değil mi?

Hesaplayalım...

   Bir sözelci olarak hemen basit bir hesap yapayım. Dünya üzerinde yaklaşık 7,125 Milyar (2013) insan yaşamakta. Ama asıl vurucu kısım kayıt altında olmayan insanlarda. Evet çoğu sorunlu bölgede (savaş vs.) diyelim ki 10 Milyon insan daha var. Bunların yarısı uzaydan gelmiş diyelim. 5 milyon uzaylı aramızda. Ama sen olasılıklarla gidiyorsun? Kanıt var mı kanıt dediğinizi duyar gibiyim. Kanıt yok. Ama teroiler var. Mesela 51.Bölge olayı bu konuda bize güzelce yardımcı olabilir. O olayda dünyamıza gerçekten uzaylılar geldiyse ve bunlar aramıza girmeyi başardıysa? Neden olmasın. Bugün ABD teknolojisi bir anda nasıl gelişti? Bunun arkasında gerçekten çok zeki insanlar mı var yoksa insan görünümlü dünya dışı varlıklar mı? Einstein veya Nikola Tesla neden bir uzaylı olmasın?


   Yazdıklarım belki gülünç gelebilir. Ama her zaman bir ihtimal vardır. İhtimalleri görmezden gelmemek lazım. Neyse ya konunun dışında fazla da kaçmayalım. 

Konu Güzel Film Tırt...

   Dünyanın asıl sahibi olduğunu iddia eden, onu geri almaya gelen ve bunu insanların arasına sızarak gerçekleştirmeye çalışan uzaylılar fikri benim hoşuma gitti. Zaten buna dayanarak filmi izledim. Ama açıkçası izlediğime pişman oldum. Bu kadar güzel konu ancak bu kadar kötü aktarılabilirdi. Bir kere oyuncu seçimleri yanlış. Başrol oynayan kız gerçekten oyuncu mu merak içindeyim. 

   Film hızlı gelişiyor. Bu kötü değil. Ama açıkçası ben 5.Dalgadan önceki dalgaları daha uzun izlemek isterdim. En azıyla ergenlerin macerasından daha çekici. Lafım filmdeki ergen tavırlara. Bildiğiniz uzaylıların karşısına ergenlerle çıkıyor insanlık. Ne kadar vahim değil mi? Tamam belki kitaptan çeviriyorsun filmi ama yapma be kardeşim girme o muhabbetlere işte.  Kitabın dışına çık. Uzaylılarla savaşan günlük tutan ergen bir kız kulağa ne kadar hoş geliyorsa filmde o kadar hoş. Ergenlikle hiçbir derdim yok. Benim derdim filmdeki yansımasıyla ilgili.

   Özet olarak konu güzel.Ver Christopher Nolan'a şaheser yapsın. Fakat film açık bir ifadeyle tırt. Yani olmamış. Bir de devam filmi falan düşünüyorlarmış. Aman biz böyle iyiyiz. Hiç yapmasınlar bence.



Fragman:


Yazımızı Okuduğunuz İçin Teşekkürler. Yorumlarınız Bizim İçin Değerlidir.

Paylaş Google Plus

Yazar Karasal Anten

Yaziyoruz blog 2015 yılından beri yayın hayatına devam etmektedir. Bu blogta film, dizi ve kitaplarla ilgili hoş ve bir o kadar eğlenceli yazılar bulabilirsiniz. Desteğiniz için teşekkür ederiz.
    Blogger ile Yorumla
    Facebook ile Yorumla

0 yorum:

Yorum Gönder