TSK Mehmetçik Vakfı

Arrival (2016) "Yılın En İyi Filmi!"

Filmin Orijinal Adı: Arrival
Filmin Türü: Bilim Kurgu
İMDB Puanı: 8,4 / 10 

   Ve "mutlaka sinemada izle" listemdeki son film olan Arrival diğer bir adıyla Geliş'i izlemiş bulunmaktayım. Öncelikle listem açısından muhteşem bir final oldu diyebilirim. Hatta muhteşem ötesi. Bu yazımda şaşırtı bozan (Spoiler) vermemeye dikkat edeceğim. Yine de riske girmek istemiyorsanız önce filmi izleyin sonra okuyun derim. Filmi izleyin derken çok ciddiyim mutlaka ama mutlaka izleyin. Ama dikkatli izleyin!

Gökten İnen Amerikan Futbol Topu

   Tanıtımlarında izlemişsinizdir. Bir gün dünyanın 12 farklı noktasına bazı cisimler iniyor. Cisim dediysem bildiğin Amerikan futbol topu bu! Hatta ilk gördüğümde dedim ki ne kadar da sıradan bir tasarım. Daha cafcaflı olamaz mıydı? Tabii sonradan pişman oldum bunu söylediğime. Bazen olağanüstü durumlar olağan gibi görünüyor gözümüze. Neyse olay bunlar indikten sonra başlıyor. Filmde çok basit bir soru temele alınıyor. Şimdiye kadar uzaylı filmlerinde nadir gördüğümüz bir soru. Eğer dünyaya farklı gezegenlerden veya boyutlardan canlılar gelirse onlarla nasıl iletişim kuracağız? İlk iletişimimiz nasıl olacak? Dil biliyorlar mı? Biliyorlarsa bizim gibi mi dilleri? İşte bu sorular etrafında dönüyor hikaye. Bu soruların cevabını bulmak için de kahramanlarımız Louise ve Ian işin içine giriyor. Fakat yine de bu kadar basit değil.

Ah Şu Zaman...

   Zaman nedir? Ohoo sen de çok zor soruyorsun ama. Tamam tamam o halde beni dinleyin. Bu filmi izledikten sonra özellikle oturup bir süre ne oldu ne olmadı diye düşünün. Çünkü filmi iyice kavramak için bunu yapmakta yarar var. Filmden çıktıktan sonra zaman teorilerini araştırmakta da yarar var. Daha çok ayrıntıya girerim de şaşırtı bozmamak istiyorum. Sadece şunu bilin yeter. Çok şaşıracaksınız. Vay beee diyeceksiniz.

Yıldızlararası mı Arrival mı?

   Şahsi fikrimi sorarsanız şu anda en azıyla benim gözümde ikisi de yan yana hatta belki Arrival burun farkıyla önde. Ancak şöyle bir durum var. Bence bu iki filmi karşılaştırmak biraz anlamsız. Çünkü ikisi de farklı konulara değiniyor. Evet benzer konular üzerine de eğiliyor ikisi fakat yine de karşılaştırmanın pek bir anlamı yok. Arrival daha bilimsel duruyor, Yıldızlararası ise bize görsel olarak bir şeyler sunuyor. En iyisi ikisine de çamur atmadan sahip çıkmak ki bu türden filmler artsın.

Filmi Beğenmeyenler...

   Film çıktıktan sonra çok sayıda olumlu ve olumsuz eleştiri aldı. Azımsanmayacak sayıda kişi filmi yerden yere vuruyor. Ancak bana göre bu çok normal. Filme giden insanların çoğu daha hareketli tabiri caizse vurdulu kırdılı bir şeyler bekliyordu. Bu insanlar, film daha çok düşünsel boyutta olduğu için beklentilerini karşılayamadılar. Bundan dolayı filmi beğenmemeleri onu yerden yere vurmaları doğal. Fakat artık bilim kurgu filmlerinin sadece ışın kılıçlarıyla yapıldığını veya uzayda geçtiğini düşünmekten vazgeçmeliyiz. Benim tavsiyem bu filmi beğenmeyenlerin tekrardan ama bu sefer ön yargıları olmadan izlemeleri. Kesinlikle filme haksızlık yapılıyor.

Oyuncular Nasıldı?

   Louise karakteri için seçilen Amy Adams bana göre biçilmiş kaftandı. Bunun dışında aynı durum Ian karakteri için de geçerli. Jeremy Renner karakterin hakkını vermiş. Bunun dışında bütün oyuncular yerli yerindeydi. Yani sırıtan hiçbir oyuncu yoktu. Hepsi rollerinin hakkını vermiş.

   Özetle Arrival bu yılın hatta belki de son yılların en iyi filmleri arasına girecektir. Mutlaka izleyin. Sonra oturup düşünün. Düşünmek iyidir...



Fragman: 


Yazımızı Okuduğunuz İçin Teşekkürler. Yorumlarınız Bizim İçin Değerlidir.
   
Paylaş Google Plus

Yazar Resneli

Yaziyoruz blog 2015 yılından beri yayın hayatına devam etmektedir. Bu blogta film, dizi ve kitaplarla ilgili hoş ve bir o kadar eğlenceli yazılar bulabilirsiniz. Desteğiniz için teşekkür ederiz.
    Blogger ile Yorumla
    Facebook ile Yorumla

2 yorum:

  1. Arrival'in iyi bir film olduğunu duymuştum. Hatta çok detaylı bir yorumunu da okumuştum. Ama bu kadar iyi olduğunu düşünmemiştim. Yıldızlararası filminde zaman kavramıyla ilgili eğitsel bilgiler vardı diye hatırlıyorum. Zaten o film bilimadamı destekli -detaya girmiyorum- çekilmişti. Ve o filmi çok sevmiştim. Arrival filmi de yorumunuzdan sonra izlenecekler listemde yerini iyice pekiştirdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldızlararası filminin kalitesi malum ancak yine de bazı kesimler tarafından ağır eleştiri aldı. Yani bir Kara deliğe girip sapasağlam çıkmak pek gerçekçi değil diye eleştirildi. Ancak elbette bu bir teori. Ben bu filmle Arrival filminin karşılaştırılmamasından yanayım ikisi de gerçekten güzel. Ilginiz için Teşekkür ederim :)

      Sil