TSK Mehmetçik Vakfı

Elveda Rumeli - Ramis Çınar "Aile Sıcaklığında"


   Elveda Rumeli diye ATV ekranlarında yayınlanan bir dizi vardı belki bilirsiniz.Onun müptelası olmuştum.Sonra dizi final yapınca bu Balkanlardaki Türkler olayıyla ilgili boşlukta kalmıştım.Neymiş bu Balkanlarda yaşanan dram!Çok sonraları Elveda Rumeli adında bir kitap olduğunu duyunca sevindim tabii ki.Beklentim diziyi anlatan bir kitap olmasıydı fakat hiç de öyle değilmiş.

  Kitap ilk olarak kapağıyla dikkat çekiyor.Eski bazı fotoğraflar var.Bu fotoğraflar yazarın aile albümünden alınmış.Yazarımız olayın tam odağından, o topraklardan kopup gelmiş.Yani oraları gayet iyi bilen birisi.Zaten bu bilgisini kitabında yeri geldiğinde gösteriyor.

   Hikayemiz kahramanımız Hasan'ın İstanbul'dan topraklarına yani Rumeli'ye dönmesiyle başlıyor.Sonra olaylar hızlı bir biçimde gelişiyor.Bu hızı gerçek anlamda söylüyorum.Çünkü galiba yazarın tarzı böyle olaylar hızlı bir biçimde yaşanıyor ve bitiyor.Bu durum kitaba bir televizyon dizisi tadı veriyor açıkçası.Ben diziden kopup gelmiş birisi olarak illa o tadı yakalamalıydım ve yakaladım.Neyse biraz hikayeden bahsedeyim.Dediğim gibi Hasan evine döndükten sonra zamanla olaylar gelişiyor. Hasan'ın babası Nazmi Efendi zengin birisi ve geniş bir aileye sahip.Bu aile Hasan'ın gelişiyle daha da genişliyor.Zaten konumuzda bu aile.Çünkü yaşananlar bu aile üzerinden anlatılmış.Savaş,sürgün,doğum,ölüm vs. her şey var bu romanda.Öyle tahmin edeceğiniz bir sonu da yok.Evet savaş ve ayrılık başlığı bir ipucu verebilir fakat şaşıracağınız çok olay var.

   Açıkçası ben kitabı beğendim.Balkanlarda yaşanan kıyımları,acıları bir şekilde anlatmaya çalışmış yazar.Kitap tam bir aile romanı diyebilirim.Hani olur ya aile dizisi aile filmi bu da aile romanı.Ailenizdeki her yaştan bireyin rahatlıkla okuyacağı ve beğeneceği bir roman.Hiç olumsuz bir tarafı yok mu bu romanın evet var.Şu bölüm başlıkları sanki olmamış gibi.Yaşanacak olayı hemen tahmin ediyorsunuz ve tüm merak uçup gidiyor.Olmasaydı daha iyi olurdu sanki.

   Romanımız Parafiks Yayınevi'nden çıkmış ve 310 sayfa.Ayrıca cep boyutunda.Bu yüzden fiyatı da çok uygun.Tam alıp okumalık yani.

NEDEN MUTLAKA OKUMALIYIM?

>Tarihe(Özellikle Balkan tarihine) ilginiz varsa.
>Balkan savaşında yaşanan aile dramlarını merak ediyorsanız.
>Balkanlarda yaşanan zorunlu Türk göçünü merak ediyorsanız.
>Balkanlarda geçmişte günlük yaşamın nasıl olduğunu merak ediyorsanız.
>Elveda Rumeli dizisini izlediyseniz ve beğendiyseniz.
>Akıcı ve sade bir roman arıyorsanız.
>Dizi tadında bir  roman arıyorsanız.
Bu romanı mutlaka okumalısınız...

Yazımızı Okuduğunuz İçin Teşekkürler. Yorumlarınız Bizim İçin Değerlidir.

Paylaş Google Plus

Yazar Resneli

Yaziyoruz blog 2015 yılından beri yayın hayatına devam etmektedir. Bu blogta film, dizi ve kitaplarla ilgili hoş ve bir o kadar eğlenceli yazılar bulabilirsiniz. Desteğiniz için teşekkür ederiz.
    Blogger ile Yorumla
    Facebook ile Yorumla

0 yorum:

Yorum Gönder