TSK Mehmetçik Vakfı

Vis a Vis değil Bit artık Bit


vis-a-vis

    Netflix'te gözüme takılan bu diziyi izlemeye başlamamın ana sebeplerinden birisi bizim Avlu dizisiydi. Tahmin edeceğiniz üzere benzer temaya sahip olduklarını düşünüp izlemeye başladım. 1 Sene önceydi falan galiba ilk bölümü izledim. Şu anda neresindeyim dersiniz? İlk sezonu dahi bitiremedim daha. Neden mi? Abi dizinin süresi uzun ve beni sıkıyor. Evet Vis a Vis hakkında yazmak istedim bugün.

Yerli Diziler Yersiz Uzun (mu?)

    Uzun süreli bölümlere sahip diziler yapmak noktasında galiba bizim ülkemizin eline şu anda su döken olamaz. Özellikle televizyon kanallarında yayınlanan çoğu dizi 2 saatin üzerinde bölüm sürelerine sahip. Fakat zamanla biz bu uzun dizi yapma işini öyle benimsedik ki nasıl yapıyorsak yapıyoruz kemik bir izleyici kitlesini o ekranın başında tutuyoruz. Çoğumuzun eleştirdiği o uzun bakışlar gereksiz sahneler dahi insanları bir şekilde ekranda tutuyor. Eh burada yeni nesilden çok önceki nesillerin bu ekran başında kalma durumlarının daha fazla olduğunu söylemek yanlış olmaz herhalde.


    Biz bu uzun süreli bölümlere sahip diziler yapmayı artık öyle veya böyle becerirken yabancılar ne alemdeler acaba? Konumuz Vis a Vis olduğuna göre onun üzerinden gidelim değil mi? Aslında süresi abartılı uzun değil yanılmıyorsam 1 buçuk saat civarı bölümlere sahip. Peki ben neden o kadar uzun olmamasına rağmen diziden sıkıldım ve ilk sezonu hala bitiremedim. Konu ilgimi mi çekmedi? Hayır ilk 3 bölümü falan ardı ardına merakla izledim. Peki beni soğuttu?

Konu Ne Abi?

    Diziyi izleyenler bilir bir ablamız hapishaneye giriyor sonra hapishanede dışarıda bol parası olan başka bir ablamız öldürülüyor sonra da bir şekilde hapishaneye giren ablamız o paranın peşine düşüyor. Tabii dizinin kötü kadını da aynı hedef peşinde. Buraya kadar konu Eyvallah. Sonra ne oluyor konu garip şekilde farklı farklı noktalara sürekli evrilip duruyor. Bunu normalde elbette severim ama bunu öyle bir yapıyorlar ki merak duygusunu öldürüyorlar. Yani odaklanamıyorsunuz. Şahsen ben bir türlü diziye tam anlamıyla bundan dolayı bağlanamadım. Olaylar arası kopukluk ve birkaç mantık hatası beni diziden soğutmaya yetti. Çok seveni vardır ama şahsen sevemedim. Elveda Vis a Vis. Sen bitirmeden bıraktığım ilk dizi oldun galiba.
Paylaş Google Plus

Yazar Resneli

Yaziyoruz blog 2015 yılından beri yayın hayatına devam etmektedir. Bu blogta film, dizi ve kitaplarla ilgili hoş ve bir o kadar eğlenceli yazılar bulabilirsiniz. Desteğiniz için teşekkür ederiz.
    Blogger ile Yorumla
    Facebook ile Yorumla

0 yorum:

Yorum Gönder